Secretary Plus opent eerste online HR-kantoor

08/11/2013

Vernieuwde Assistant Plus communitysite gaat radicaal sociaal en wordt marktplaats van de toekomst.

Vilvoorde, 7 november 2013 - Secretary Plus, onderdeel van USG People, heeft vanavond tijdens een exclusief evenement zijn eerste online HR-kantoor geopend: Assistant Plus Online Solutions. Het bedrijf zet daarbij volop in op het vernieuwde Assistant Plus-platform. Dat kreeg heel wat nieuwe en eigentijdse functionaliteiten mee. Die maken AssistantPlus.be tot een echte game changer, een professioneel sociaal netwerk dat de innovatieve strategie van Secretary Plus concreet maakt.

AssistantPlus.be is al jaren de grootste communitysite voor assistants in België. Meer dan 15.000 leden vinden er nuttige informatie, professionele tips en interessante vacatures. Met de toevoeging van Assistant Plus Online Solutions, breidt Secretary Plus de dienstverlening via het platform verder uit. Het wordt daarmee een complementair en volwaardig online aanspreekpunt, naast de 14 kantoren over het hele land. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van nieuwe vormen van flexibel matchmaking en de kracht van sociale netwerken. Alle gebruikers, assistants, klanten en partners, staan immers mee in voor de beschikbare informatie op het platform.

Marktplaats van de toekomst: van data naar kennis

“Sinds de lancering van Assistant Plus in 2009 is de manier waarop mensen met elkaar en bedrijven communiceren radicaal veranderd. ‘Social’ is de toekomst, dus hebben we ons platform interactiever en dynamischer gemaakt”, zegt Barbara Stadsbader, General Manager van Secretary Plus.

Het vernieuwde Assistant Plus biedt toegevoegde waarde voor alle betrokkenen: kandidaten, werkgevers en HR-bedrijven. Bedrijven kunnen bovendien zelf op zoek naar de geschikte kandidaat-assistant.

Barbara Stadsbader: “We weten dat veel werkgevers behoefte hebben aan een nieuwe oplossing om de zoektocht naar de ideale assistant te vereenvoudigen. Met name van de kleinere bedrijven horen we geregeld dat ze graag willen gebruikmaken van de doorgedreven begeleiding die Secretary Plus daarbij biedt, maar dat het hen aan middelen ontbreekt. Om daarop in te spelen, kunnen werkgevers op Assistant Plus de diensten inkopen die ze echt nodig hebben. Ze hoeven niet het hele traject van A tot Z door te lopen. Zo bieden we hen een grotere mate van flexibiliteit én ondersteuning waar nodig.”

Secretary Plus laat dus externe matchmaking toe op AssistantPlus.be en levert op afroep extra en aanvullende HR-diensten zoals rekrutering, screening en selectie, training en opleiding, assessments en administratieve dienstverlening. Zo kunnen bedrijven over heel België Secretary Plus naar eigen behoefte inschakelen voor een of meerdere van deze diensten. Ook als er geen kantoor in de buurt is.
 
Daarbij zet Secretary Plus in op een inhoudelijke langetermijnrelatie met kandidaten en klanten. Het evolueert van een bedrijf-met-veel-data naar een kennisbedrijf. Intensieve data-analyse laat immers toe om nieuwe diensten te ontwikkelen zoals job-forecasting (voorspellen van nieuwe jobclusters), job-mining (kandidaten spotten voor jobs die tot voor kort niet bestonden, zoals “conversation manager”) en job-statistics (een graadmeter voor de markt).

“We hebben grote ambities met Assistant Plus. Het maakt van Secretary Plus hét kenniscentrum voor en over assistants. De Belgische website is meteen een belangrijk pilootproject. We willen het platform internationaal uitrollen en tegen 2020 de kaap van de 300.000 leden ronden. Het is zondermeer de marktplaats van de toekomst die de hele community zal toelaten om sneller in te spelen op verandering”, aldus Barbara Stadsbader.

Assistants: investeer in je carrière

Verandering is de enige constante, ook voor assistants. Het beroep heeft de voorbije jaren een enorme evolutie doorgemaakt. Assistants ontpoppen zich tot sparringpartner en procesbegeleider, en horen ook van HR, sales, marketing en juridische onderwerpen op de hoogte te zijn.* Het nieuwe AssistantPlus.be biedt hen een platform met nog meer vakgerelateerde content en tools die inspelen op deze tendensen. Die kennis wordt aangevuld met de expertise van partners zoals Kluwer Opleidingen, Xylos en ElaN Languages.

Carrière in stroomversnelling voor Premium-leden

Een groot deel van de informatie op het platform is vrij beschikbaar, maar wie het tenvolle als carrière-accelerator wil benutten, doet er goed aan een Premium-account te nemen. Een jaarabonnement kost 100 euro. Het geeft assistants ondermeer toegang tot een heel pakket Office-templates, met bijvoorbeeld standaardbrieven in vijf talen, en allerlei handige tools. Wie dat wil kan zijn of haar talent en ervaring aan een professioneel assessment onderwerpen. Nood aan een extra opleiding? Premium-leden krijgen een voorkeurstarief bij de partners van Secretary Plus.

“Assistant Plus helpt assistants om hun carrière te sturen en versnellen,” verduidelijkt Barbara Stadsbader. “Al was het maar omdat we hen samenbrengen en de kans geven om hun vragen en ervaringen te delen. De gecombineerde kennis van al die professionals is enorm, en veel meer dan de som der delen. Bovendien wordt die kennis nog aangevuld dankzij de interessante content die onze partners aanbieden. Mooie extra is dat zij daar voor Premium-members ook kortingen op hun diensten aan koppelen.”

Bekijk ook onze video: